Ugrás a fő tartalomra

Aktuális gyűjteményem 1.

Jól itt hagytam ezt a blogot. Valahogy nem éreztem késztetést, hogy írnom kellene, de megláttam, hogy több általam követett babás blog is frissült, így én is kedvet kaptam.

Szerettem volna egy bejegyzést az aktuális baba helyzetről.

Ugye én a BJD-kel kezdtem a baba gyűjtést és úgy érzem, hogy (jelenleg) már nem vágyom új BJD babákra. 8-an vannak most és egy fej, és úgy érzem, hogy mindenkit megvettem, akit meg akartam, mindenki olyan, amilyennek megálmodtam. Persze új ruhák, hajak, mindig kellenek, mert mindig vannak újdonságok, amik megtetszenek. Újabbnál újabb paróka változatok jelennek meg, stb.

A BJD gyűjtés azért sokkal macerásabb, mint a Barbie típusú babák gyűjtése. Ugye alapból egy üres babát kap az ember, arra is hónapokig, sokszor évekig spórol az ember. Utána ki kell találni, hogy hogy fog kinézni, milyen hajat, szemet, ruhát, festést, cipőt szeretnénk neki. Nálam a BJD-knek karakterük is van és csak olyan babáim vannak, akiknek 100%-osan mindene olyan, ahogy a történetükben kitaláltam. (Jó, hát mondjuk pl. fiú hajat azt iszonyat nehéz (vagy drága) olyat találni, mint amit megálmodtam és tényleg szépen néz ki, nem úgy, mint egy sisak. ^^") Tehát 100%-os egyezést azt nehéz elérni (a magasságkülönbségekről meg ilyenekről már ne is beszéljek...), de úgy értem, hogy minden babám "egyben van", nincs olyan és BJD-ben nem is szeretnék, hogy csak szép, csak azért van, hogy legyen egy ilyen is.
Tehát itt először is ki kell találni nekik mindent, majd azokat be kell szerezni, megtudakolni, hogy jó-e a méret, festésre küldeni ami egy több hetes procedúra. Ha rossz az időjárás, a festő nem tudja kifesteni, várni kell, stb.

A Barbie típusú babákat számomra egyszerűbb gyűjteni. (Ide sorolom az összes Mattel, MGA, stb. babát. Tudom, hogy a Creatable World, Monster High, stb. azok nem Barbiek, de most az egyszerűség kedvéért így fogom nevezni őket.) Itt alapból ruhával és mindennel együtt tudja megvenni az ember a babát, és már csak plusz ruhákat kell szerezni. Ráadásul besétálok a Tesco-ba és meg is vehetem egyből a babát, nincs várakozási idő, szállítási idő.

Meg is örültem, hogy milyen kényelmes lesz majd a Barbie gyűjtés. Aha. Hát a Tescoban és a játékboltokban is hónapok óta ugyanazok a babák vannak. A LOL OMG Suprise babábol 4 db volt év elején a boltban, egyet megvettem, azóta nincs is több. És a neten sincs. A Creatable Worldből nagy nehezen megjelent pár kiadás online, de ennyi.

A magyar használt játékos helyeken (jófogás, vatera, FB csoportok) leharcolt babákat adnak olyan áron, amin bontatlan is tudnék venni. Persze ki lehet fogni szépeket is, de számomra meglepő, hogy egy gyűjtői csoportban valaki kócos hajú, karcos babákat árul. Azok inkább a gyerekei babái lehettek, mintsem gyűjteményből való babák.

Szóval, a Barbie babákat is azért elég nehéz beszerezni. Ott van az Ebay, amin szintén szoktak lenni jó ajánlatok, viszont a postaköltség Amerikából általában 10.000 Ft.

Nekem most a legnagyobb kedvenceim az LOL OMG Surprise babák. A játékboltban ahová járok megkérdeztem és nem is nagyon van kilátásban, hogy kapnának ismét belőlük. Online boltnak is írtam emailt, válaszra sem méltattak. Úgyhogy maradt a külföldi beszerzés.

Visszatérve arra, hogy hogy áll most a gyűjteményem. Teszek be ide pár képet azokról, akikről van fotó.

Mya - LOL OMG Surprise Candylicious


Noel - Creatable World (Nekik nincs nevük, a típust egy kód jelzi, de azt nem tudom fejből. XD)






MyDollCrew (@mydollcrew) által megosztott bejegyzés,

Vannak Monster High-jaim is. Sajnos amikor ők kaphatóak voltak a boltokban, akkor úgy voltam vele, hogy szép-szép, de annyira nem, hogy vegyek egyet. Így másodkézből szoktam beszerezni őket. Nekik nem adtam nevet és saját karaktert. Alapból nekik elég kötött a stílusuk, megjelenésük, úgyhogy ők "csak vannak". A többi babát szeretem kicsit személyre szabni, karaktert adni nekik (amelyiknél jön hozzá ihlet.)




Egyenlőre ennyi, a többiekről majd egy másik posztban teszek be képeket. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Rainbow High Babák

 Körülbelül tavaly nyáron jelentek meg a Rainbow High babák. Bevallom a legelső katalógus képeken annyira nem tetszettek (meg általában olyan miniatűr képeket raknak fel először a hivatalos oldalakra... nem is láttam belőlük szinte semmit.) Mivel nem volt köztük szőke, ezért annyira nem fogtak meg. Utána Facebook-on a külföldi OMG baba csoportba kerültek fel róluk képek - ugye saját képek, a valós babáról, nem a céges fotók - és ott beléjük szerettem. Leginkább a részletes kidolgozásuk és az tetszik bennük, hogy két szett ruhával, két pár cipővel, fésűvel és állvánnyal jönnek. Az Amazonról 12.000-15.000 Ft között tudtam megrendelni őket, és ezért az árért szerintem nagyon megéri. A Tescoban a Barbiek 5.000-9.000 Ft körül vannak és semmi extra nincs hozzájuk, de ami van, az is gagyi. Bár később rájöttem, hogy igazából lehet nem veszi meg senki őket az eredeti áron, mert elég sűrűn van 50%-os akció és annyi pénzért már megéri a Barbie is. Egyébként a ruháik stílusa is nagyon bejön, ilyen

Vintage My Little Pony

  A My Little Pony gyűjtést is elkezdtem. Gyerek koromban nem volt eredeti MLP pónim, csak fake-ek. Felnőttként vettem használt játékos boltban eredetiket, de azokat utána el is adtam, mert rossz állapotban voltak. Utána megint találtam, olyat ami szép állapotban volt. De így ennyi volt a történet, addig, amíg meg nem találtam egy új használt játékos boltot. Ott sikerült vennem több szép állapotú pónit. Az elején még nem nagyon tettem különbséget, hogy G1, G2 vagy G3, stb. amit megvettem. Utána egyre jobban utánuk néztem és rátaláltam a képen szereplő G1-es bébi pónikra. (Ezeken kívül G3-asok vannak amúgy.) A fehér netről van, nagyon szép állapotú. A kék/zöld/menta a használt játékos boltból. Sajnos elég rossz állapotban van, de annyi pénzért nem tudtam ott hagyni, és így is hónapokig ott állt szegény. Túl cuki ahhoz, hogy ott hánykolódjon egy dobozban. A szeme festése el volt mosódva, ezt ahogy tudtam, kijavítottam (vízfestékkel xD). A képen annyira nem látszik, de rasztás, vattás a f